Fight For Your Dreams

Untuk tujuan catatan, rumah yang aku sewa ni punyalah dekat dengan ofis. Punyalah dekat sampai kalau aku cuti pun aku akan ke ofis, nak elak untuk tak datang ke ofis atau elak untuk berjumpa dengan ofismate pun adalah sukar, sebab ofis ni dah macam halaman rumah aku. Bila orang tanya cuti kenapa datang ofis, aku cakaplah ini halaman rumah aku. Tambahan pula dia terletak depan rumah aku, jadi nak tak nak, aku akan ke arah ofis jugak, parking kereta pun depan ofis.

Jarak yang dekat dengan tempat kerja ni memang ada banyak pro nya, terutama dari aspek pengangkutan dan masa. Cuma bila dah dekat sangat, kadangkala akan ada rasa rimas. Bila 5 minit je dah sampai rumah, bau-bauan ofis tu masih melekat kat badan. Jadi, sebelum merebah badan ke katil, perlu mandi (harus) dan fokuskan kepada perkara-perkara yang bukan ofis, kalau boleh jangan menjengah ke tingkap, takut ternampak bangunan ofis.

Benda ni aku harus ingat dan amalkan supaya peristiwa semalam tak berulang. Balik kerja aku terus terjun tiruk ke katil. Kemudian sedikit demi sedikit aku dihayun ke alam mimpi.. alam mimpi tu aku jumpa ofismate aku..aku suka jumpa ofismate aku..tapi bila jumpa ofismate aku maknanya aku akan jumpa juga bos-bos aku..bila jumpa bos dgn ofismate dalam masa yang sama di dalam mimpi automatik lah apa yang aku mimpikan tu pasal kerja. Siap dengan meja kerja dan kes-kes yang perlu diselesaikan.

Pagi tu hangin lah aku bila bangun tido. Balik kerja seharusnya untuk tido dan berehat, tapi tak pasal-pasal  sambung buat kerja dalam mimpi. Kalau hidup tak indah mana sekalipun, biarlah mimpi indah..mimpi kerja apa kejadah. Lagi satu hal, yang aku buat kerja dalam mimpi semalam tu, sapa nak bayar? 8 jam tu. Diharapkan Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam dapat beri perhatian terhadap kes saya ni.



"Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams" - Ashley Smith
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment: