2013

2013.

Tahun lepas banyak perkara yang dah jadi, ada yang remeh, ada beberapa yang signifikan, dan beberapa lagi sangat penting. Ada sesetengahnya berlaku seperti dirancang, ada yang luar jangkaan, ada yang mengikut tertib dan ada pula yang bagai susun silangkata kekdahnya.

Walau rupa masih awal remaja (penipuan) , namun usia tetap meningkat dengan ukurun matematiknya. Cabaran juga semakin meningkat memanjat bahu, moga ia tak menjatuhkan aku, malahan berharap menguatkan lagi tenaga dan jadi lebih berilmu.

Seperti kata Salahudin Al-Ayubi "Saya meminta kekuatan, tetapi Allah memberikan saya kesulitan yang membuatkan saya kuat".

Aku bukan nak berubah jauh mana, cuma mahu bermetamorfosis menjadi lebih baik, macam kupu-kupu, mula-mula dia jadi ulat kecil pastu dia jadi sangat cantik dan boleh terbang hisap madu bunga. 

Kecerdikan memilih mana yang penting dan mana yang lebih penting pun tak boleh dipandang enteng.
Beberapa hari lepas misalnya, aku amik masa 2 hari juga mencari charger laptop aku, biasalah orang baru pindah ni barangannya di sana sini.

Cari punya cari..akhirnya ketemu juga charger tu. Charger tu amatlah penting pada masa tu sebab aku nak berinternet dan excited nak tengok gambar kahwin. Bila dah jumpa memanglah rasa lega, tapi aku lupa, rupa-rupanya laptop aku tak ada di sana, ia ada di suatu tempat yang lain pula. Jadi, charger tanpa laptop apalah ertinya?

Hehe, pengalaman 1000 tahun pun belum tentu dapat mengajar, kerana bukan panjang atau pendek masa yang memberi makna, tapi bagaimana kita melihat signifikasi sesuatu moment, tepuk dada tanya minda. 

Terima Kasih 2012..tinggalkan dengan senyum mesra : )




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment