Di mana ada gula

Hairan jugak aku dengan semut-semut di rumah aku ni. Aku tinggalkan cawan dengan air manis 2-3 hari takde pun mereka nak hurung. Ini telah menimbulkan beberapa teori behavioris di dalam benak aku.


1. Semut sudah tidak suka pada benda-benda manis, atau mereka on diet.  



2. Semut-semut zaman sekarang sudah lupa daratan dan lupa diri. 



3. Semut sudah tahu soal halal haram.




Atau korang ada teori lain?




[Soal halal haram tu maksudnya mereka tahu yang amik air orang tanpa kebenaran adalah haram, bukan bermaksud dia tak hurung air tersebut kerana air tersebut adalah air kategori minuman keras.Sekian.] 


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment