Auto Feed Blog

Ratio

Friday, December 20, 2013 Fendi Rocka 0 Comments

Bila pandu kereta secara berseorangan, fikiran tak lepas dari melayang, pemanduan dah jadi macam gerakan-gerakan di luar sedar, segala refleks dah teratur secara semulajadi. Tambahan pula bila jalan yang dilalui sama saja setiap hari. Bagi nak elak rasa tepu bertambah tepu, pemandu ada masanya memberikan sedikit cabaran pada pemanduan, misalnya menambah kelajuan, yang mana meningkatkan sedikit adrenalin dan memaksa lebih penumpuan.

Bagi aku pula, aku cuba sampai ke destinasi dengan kiraan lagu. Contohnya aku mahu kawal pemanduan aku untuk sampai ke kampung aku dengan kiraan 10 lagu, tak lebih tak kurang,atau paling lewat pun lagu ke-8 aku kena ada di destinasi. Pada waktu yang kurang sesak, mungkin aku akan amik kiraan 8 lagu.

Untuk rekod peribadi setakat ni, aku dapat sampai awal daripada target. Hal ni bukan disebabkan pemanduan aku yang cekap, bukan juga disebabkan aku memiliki Lamborghini yang berkelajuan pelesit, tapi disebabkan stesen radio swasta sekarang memainkan 1 lagu, kemudian diikuti 10 iklan, 1 lagu, diikuti 10 iklan, 1 lagu lagi, kemudian 10 iklan, 1 lagu dan seterusnya. Ratio 1 kepada 10 ni agak keterlaluan sebenarnya, sampai satu masa aku sampai destinasi tak dapat dengar lagu pun, dapat dengar iklan saja dan deejay berborak.

Era.fm

You Might Also Like

0 comments:

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki