Auto Feed Blog

Sibuk

Monday, September 30, 2013 Fendi Rocka 0 Comments

Sibuk betul bulan september 2013 ni, nak gunting rambut pun tak sempat, nak picit jerawat pun kena cepat-cepat.  Ni kalau aku ada bela kucing mesti beliau dah kemas beg lari dari rumah.

0 comments:

Wajar

Tuesday, September 17, 2013 Fendi Rocka 0 Comments

Ada satu perkara yang beberapa kali terdetik bila di jalan raya. Bila berlaku kecelakaan jalan raya, tanpa mengira apa jenis kenderaan, disedari atau tidak, perkara yang paling membimbangkan orang ramai adalah kesesakan lalulintas, bukan kemalangan jalan raya tersebut. Secara kasarnya, 'ada aku kesah'.

Seakan malang yang berlaku bukanlah kecederaan atau nyawa yang terlibat, tapi kesesakan yang berlaku. Dan kita akan mengeluh lewat pergi kerja atau lewat pergi beli-belah, sedangkan kemalangan yang sebenarnya berlaku kita anggapkan beban yang tak penting. Tak peduli.

Kalau tak percaya, bila anda berhadapan dengan kemalangan yang melibatkan kerosakan, kecederaan, kematian dan kemudiannya menyebabkan kesesakan lalu lintas, cuba anda diam sebentar, dan dengarkan suara dari orang di sebelah , atau di belakang, atau suara anda sendiri dari dalam hati, yang mana satu lebih dikisahkan, kemalangan atau kesesakan?

Jawapanya mudah saja, jawapan kita mungkin berbeza, antara dua tu saja., mungkin berubah-ubah, dan dipisahkan satu garis halus. Cuma membawa satu signifikan yang besar pada aku. Sebab tu aku belum pernah bebaskan persoalan aku ni kepada sesiapa, secara terus, sebab aku masih mahu memahami , memerhati atau mungkin lebih kepada mencari alasan yang paling sedap hati.

p/s: Tinggal di kota ni, prihatin dan jaga tepi kain sering di salah erti. Pentingkan diri dan memilih prioriti juga boleh didifinisikan dengan segenap persepsi. Kewajaran pun jadi berkecamuk.

0 comments:

Penyakit

Saturday, September 07, 2013 Fendi Rocka 0 Comments

Tadi nak hubungi orang, aku amik henfon then dial nombor, tapi masalahnya aku boleh pulak tertekan nombor kat kalkulator, tak lama kemudian nak tengok kalendar kat henfon, pun aku pergi bukak kalkulator. 

Ketagihan kalkulator gamaknya.

0 comments:

Madefaker

Tuesday, September 03, 2013 Fendi Rocka 0 Comments

Sebenarnya kalau anda nak tahu, kereta aku punyalah kuat telan minyak, dia punya kos nak kena isi dalam sebulan tu sampai rasanya dah boleh bayar duit ansuran kereta lagi sebijik. Dia bukan guna minyak, dia telan dengan lajunya, takde kunyah-kunyah.

Pastu hari ni katanya minyak naik harga, memang aku kena naikkan lah usaha tulang empat kerat untuk mencari rezeki. Takpe takpe, orang amik rezeki kita, kita mintak kat tuhan bagikan rezeki lain yang lagi mulia. Bunyi macam redha dan baik je kan? Tapi sebenarnya aku nak carut macam tajuk di atas.

0 comments:

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki