Auto Feed Blog

Adik

Wednesday, February 18, 2015 Fendi Rocka 2 Comments

Pagi tadi aku buat tugasan macam biasa kat ofis, meralitkan diri lah depan komputer, kemudian aku dengar suara perempuan sibuk panggil entah siapa-siapa entah "Adik..adik...adik..adik...adik..!" mula-mula low note, lepastu high note.

Makin lama suara tu makin dekat pulak kat cuping telinga aku. "Adik..adik.." Aku pun tolehlah kiri nak tengok sapa yang kehilangan adik. Tengok sorang perempuan betul-betul dah kat belakang pandang aku pastu tanya..."Adik..ada pen tak?".
Aku jawab ada kemudian hulurlah pen. Eh tak sangka pulak aku adik yang dicari-cari.

Aku tak ingat dah bila last sekali orang panggil aku adik. Ini pertama kali sejak bertahun lamanya. Promoter jualan yang dah pakcik pun panggil aku abang tahu tak. Abang aku sendiri pun tak panggil aku adik. Takkan lah minggu ni aku banyak tidur, dah nampak kesan awet muda? Awet muda jadah mende kalau rambut pun dah mulai nipis, kan?

You Might Also Like

2 comments:

Perempuan said...

I hate when they called me akak. Muda lagi okey *tangan kat bahu mata ke atas

Fendi Rocka said...

kau tido lebih sikit lah...nanti awet muda.dah..pergi masuk tido skrg.

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki