Auto Feed Blog

Mi Maggi - Betul ke Bohong?

Monday, June 15, 2015 Fendi Rocka 10 Comments



Berita pembuatan dan penjualan mee maagie yang disekat di India adalah sesuatu yang refreshing bagi aku.Menguasai 80% pasaran mee segera di India, langkah ini boleh disifatkan  sebagai drastik. 

Aku yakin pihak Nestle akan lawan sehabis mungkin untuk melepaskan sekatan tersebut, sebab dari sudut perspektif dan tanggapan ramai sememangnya langkah dari kerajaan India ini memberi kesan kepada pasaran Maggi di negara lain. 

Yang peliknya, Nestle telah menjual jenama Maggi di India selama tiga dekad!

Kadang masa membeli di pasaraya, aku selalu anggap mudah, dah dibenarkan berada di pasaran kira dah selamat lah, kalau tak takkan kerajaan bagi kelulusan untuk berada di rak-rak kedai seluruh Malaysia. 

Tapi bila aku pergi balik, rokok yang memudaratkan kesihatan pun di jual berleluasa, apatah barangan lain yang kadangkala berselindung di sebalik ramuan atau cucian minda menerusi iklan/pembungkusan untuk mempengaruhi perspektif pembeli.

Nyum nyum!


You Might Also Like

10 comments:

aswaleyla said...

ni mknn ruji ni . mne boleh sekat .

adk dayah said...

T_T baru lepas makan megi jer ni ha..huhu

Eny Abdullah said...

ehhh apa alasan yg India bg ye??? sebab takde mee maggi perisa rasam ke heheh

Amy J said...

ala zaman seakrang ni sume benda xley makan. zz

bw

i love maggie

jom singgah my 1st entry giveaways!

http://emmeinayah.blogspot.com/2015/06/giveaway-efg-mega-raya-2015-rm3100.html

Fendi Rocka said...

terlebih plumbum katanya

Mad Parihh said...

ni semua kerana $$$$

Qaseh Vee said...

mungkin india nak utamakan produk mrk kot ...

"berselindung di sebalik ramuan atau cucian minda"

errmmm... tau takpe...!! hehehehee... :p

kak gojes said...

di malaysia pun bukan dah banyak viral pasal maggi ni ker...ada plastik la..ni plumbum la pulak

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki