Auto Feed Blog

#CABARAN20HARI Pengalaman Sahur 2 Gadis Blogger

Wednesday, July 01, 2015 Fendi Rocka 31 Comments


pengalaman sahur

Hai. Assalamualaikum semua dan salam sejahtera. Salam 1Malaysia dan Salam 1Mdb.Saya akan meneruskan lagi SEGMEN #CABARAN20HARI dengan topik pengalaman bersahur.

Kali ini saya akan menemuramah dua orang gadis blogger, kedua-duanya berstatus pelajar, seorangnya bernama Amy J (www.amysyeera.com) mempunyai gaya penulisan yang tersendiri serta berbakat dalam bidang ubahsuai foto. Seorang lagi, adalah seorang yang komited dan cepat belajar selain banyak songeh. Tak lain tak bukan, saya perkenalkan Cik Pisah dari blog www.sayidahnapisah.com

Aku: www.notapurba.com
Pisah: Sayidah Napisah
Amy: Amy J

Aku : Hai Napisah, terima kasih kerana sudi memberi input kepada segmen ini. Apa yang Pisah boleh bayangkan bila bercakap soal sahur?

Pisah : Sahur dan saya berpisah tiada. Sebab apa? Sebab saya suka makan haha. 

Aku: Haha. Lawak hambar lah kau ni Napisah. Takpelah saya gelak sikit..ha ha.

Pisah : Memang aku ni. Selera makan onnn aje. off sekejap je hehe. Alhamdulillahh. Juadah sahur saya kalau kat rumah boleh disama taraf kan dengan juadah berbuka. Selera makan saya semasa sahur pun sama naik dengan selera makan saya semasa berbuka.

Aku: Okeylah tu, tengok pipi pun dah naik ni.By the way, setahu saya Pisah sekarang masih belajar dan tinggal di asrama, macam mana pengalaman bersahur di asrama, boleh ceritakan sikit?

Pisah : Ingat lagi baru-baru ni bangun sahur kat kolej kediaman di UPM. Bangun dari tidur, nampak kat luar tingkap macam gelap lagi. Terus minum air. Dah minum air, baru terdetik nak tengok jam kat handphone.

Aku: Ok..lepas tu?

Pisah :Tengok-tengok dah pukul 6! Adoiiii. Boleh pula aku syok minum tadiii. Ermm tak batal kan puasa kalau jadi kes macam tu? ermm ermm i is tak sengaja hehe.

Aku:Alaaa... Tak sengaja takpelah. Macam tak biasalah pulak Pisah buat-buat tak sengaja. Ok Amy pulak bagaimana, ada tak pengalaman yang lain ketika bersahur, diganggu makhluk halus semasa sahur ke? Bersahur di luar negara ke?

Amy: honestly, aku bukan peminat kisah-kisah lama. benda yang dah berlaku, aku simpan rapi di sudut memori dan tak mahu kuingat kembali. ceh, macam memori pahit pula kan. it's just me. aku memang fiil macam ni. 

Pisah :Teringat jugak time sahur. Dah semangat nak sahur ni sebab dah beli nasi goreng cendawan pukul 2 pagi tadi. Bukak je bungkusan tu hidung dah kembang kepis sebab bau semacam. Hidung saya ni memang kuat sikit bab-bab hidu makanan basi ni.

Aku: Ok Pisah, mohon beri ruang untuk Amy bercakap pulak, asik awak je nak cakap. Teruskan Amy…

Amy: sahur dekat rumah best sebab macam-macam ummi akan masak. kadang-kadang hangatkan lauk malam semalam. sebab masak pun pukul berapa kan. tak baik membazir pula

Aku: Kat rumah memang bestlah Amy, tapi kalau macam sekarang kat asrama macam mana pulak?

Amy: inilah saat di mana aku malas sangat nak bangun. melainkan kalau kawan serumah kejut, barulah aku bangun. kalau rasa aktif, aku makanlah berat sikit. sem ni makan tamar, salad, coco crunch dan roti. kalau malas, minum air masak dan tamar sahaja. lepas tu tunggu subuh dan kroih kroih.. 

Aku: Perghh..kau punya kroih kroih tu dah macam bunyi mesin gergaji…boleh buat sekali lagi tak..

Amy: kroih kroih.. 

Aku: Ok cukuplah, seram pulak dibuatnya. Pisah!! Tu muncung-muncung tu dah kenapa,alololo…cer citer..cer citer balik….

Amy: zzz...

Pisah: Ermm jap fikir lagi ada apa-apa pengalaman lain ke semasa sahur. Macam takde je haha. Sebab sahur semuanya berjalan lancar dan efisen kebiasaanya hehe.

Aku: Alaa, tadi kata pasal bab-bab hidu makanan basi tu mende, cerita jer lah balik..lepas tu..lepas tu..

Pisah: Lepas tu kekononn laa i is think positive, ohh mungkin ni bau cendawan dia kot sebab sebelum ni tak pernah lagi beli nasi goreng cendawan. Then, bismillah. Rasa nasi dengan tangan macam lekit-lekit. Err.. Adoiii sah niii! Dah basi. I is hampa. S.O.B.S.O.B

Aku: OOooo..kesian jugak tu, saya pun pernah alami pengalaman lebih kurang begitu. Pendek kata, memang meriahlah pengalaman sahur kan.

Pisah: memang meriah sangat time sahur. Gelak ketawa. Bergurau senda. Usik mengusik. Siap balas-balas kentut lagi hahaha.

Aku: Eh.. Yang kentut tu saya terpaksa cencored. Tak senonoh lah. (mula rasa menyesal temuramah budak ni)

Amy: zzz..kroih kroih..

Aku: Amy bangun..bangun..temuramah dah habis ni..tahulah ngantuk, orang lain pun bangun sahur jugak. Aihhh leceh betul lah budak dua orang ni.

pengalaman sahur

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rujukan :

You Might Also Like

31 comments:

kisah earty said...

hahaha..sabar je r mak mak jemah tu bace kang..

irra yyan said...

Hahaha

adk dayah said...

Tekanan pula baca pisah punya interbiu..haha

adk dayah said...

Tekanan pula baca pisah punya interbiu..haha

Fendi Rocka said...

yelah tahulah tekanan...yang tertekan dua kali dah kenapa.

syira yaya said...

Hahahaha.

Amy J said...

hahahahahha oh, inilah sebabnya mnx izin copy ayat eh. nice-nice. memang kreatif. kita kasi 4 bintang! hahaah

berdasarkn kisah benar ke?adeyh... xley wat bini dua orang gadis ni...truk2..ahha

hahahaaha.. terkekek-kekek gelak...
mesin gergaji lah.. kentut lahh.. adehhh... :p

Ummul Azkee said...

hahahaha..lawokk..memang win entry nih fr..bukan nota purba biasa..hikhik..

safurara said...

Hahahahahaha lain dr yg lain ni.

anajingga said...

haha entri paling kelakar dari FR, siap ko makcik Pisah komen balik nanti..FR memang kreatf :)

hahahaha memang kelakar.. sabar jelah hati ni XD

aRz MoHa said...

Kahkhakah..... Serius sakit perut.
Mata gergaji

Adehhh

Mario said...

hebat betul ko bole temuramah dorang ni eh...

tiga lalat said...

salam ramadhan bro, nice interview segmen, semoga berjaya ;p

aRz MoHa said...

tekanan la tu

aRz MoHa said...

gelak ja hahaha

aRz MoHa said...

siapa mak jemah

aRz MoHa said...

gelak saja tak kira dalam top komentar

aRz MoHa said...

kroih kroih kroih

aRz MoHa said...

gelak sikit sikit ja kak ain...batal puasa nanti

aRz MoHa said...

Bini tu tak pasti...tapi boleh jadikan isteri luar biasa

aRz MoHa said...

bukan nota purba biasa....hehe

Eny Abdullah said...

hahahahhahahhahha lawak lah hahahahahahhaha hahahahahhaha hahahahahhaha hahahahahha!!!

cinta said...

tuan tanah nota purba ni ada berapa orang sebona eh? kompius mak..

apa la mak pisah tu. main meriam semulajadi

adk dayah said...

dah2 la gelak tu kak eny..hahahhaha

adk dayah said...

tu maknanya meriam alam sekitar.,.haha

kak gojes said...

adoiii..fr..fr...stress baca interbiew ko ni fr

Fendi Rocka said...

sorang je mak, tiada duanya.

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki