Auto Feed Blog

Hero Masyarakat - Bangsa Beradab Bangsa Beratur

Thursday, July 30, 2015 Fendi Rocka 6 Comments

Bangsa Beradab Bangsa Beratur

Sebenarnya kat Malaysia ni kita mempunyai ramai hero masyarakat dalam pelbagai bidang. Dari sekecil-kecil hal hingga sebesar-besar hal.

Tapi hero-hero ni sering kita abaikan, sebaliknya kita viralkan benda-benda yang merosakkan masyarakat.

Antara hero yang aku pernah kongsikan kat blog ni adalah hero bagi laluan pekerja kat kaunter berbuka puasa. Klik sini untuk baca.

Kali ni aku ada satu lagi kisah hero masyarakat yang ada baiknya jugak kalau di kongsi dan dijadikan teladan.

Beratur

Hero kali ni mengajar kita tentang beratur. Beratur nampak seperti sesuatu yang mudah, tetapi sebenarnya sangat signifikan. Beratur simbolik kepada sikap hormat-menghormati dan kesabaran, selain menguji manusia dalam meletakkan kepentingan diri dan timbang-rasa di mana.

Sila baca di bawah ye, aku screenshot je.

Beratur


Moga dapat dijadikan teladan dan mengejutkan genetik hero dalam diri kita. Amin...dari saya yang masih belajar.




You Might Also Like

6 comments:

kasarnyaa bahasa dalam ss tu. huhu

cinta said...

kesian kat anak dia.
budak tu tau yg mak dia buat tu salah.

sy pernah cuba sound tapi x direct.
Ala2 pengecut gitu.
Tapi suara kuat.

satu hari ada org potong Q.
saya buat2 ckp dgn anak,
"Meh kak long, sini. Nak bayar mesti BE-RA-TUR... Tak boleh POTONG Q... Tak baik".

Tapi pompuan tu buat tak dengar.

Jadi ada sebab orang mcm ni perlu disound oleh brader yg mcm abg shuq tu.

Akif Imtiyaz said...

Budi bahasa budaya kita ..Aik aikk

kak gojes said...

tak SEDAP la bahasa dia

Kepimpinan melalui tauladan. Macam mana nak didik anak & masyarakat kalau diri sendiri pun tak beradab? Poor her kid.

perrgghhh....!! *icon mata bulat juling-juling*

tapi kalau brother tu sound elok-elok tanpa perkataan kesat2 pun lagi molek kan..? errmmm.. tengah panas hati kot..

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki