Auto Feed Blog

Ucapan Selamat Hari Raya dalam pelbagai Bahasa

Wednesday, July 15, 2015 Fendi Rocka 4 Comments


Prinadlezhashchikh Mubarakj !
Prinadlezhashchikh Mubarakj !
Prinadlezhashchikh Mubarakj !

Mesti korang ingat aku mencarut di bulan puasa ni kan. Sebenarnya tak, sebenarnya tu adalah ucapan selamat hari raya dalam bahasa Rusia. Kalau korang ada kawan kat Rusia boleh lah cakap gaya gitu, atau kalau kawan-kawan ucap selamat hari raya kat korang, korang boleh balas dengan bahasa-bahasa lain. 

Barulah Internasional.

Di bawah adalah senarai Ucapan Selamat Hari Raya dalam pelbagai Bahasa



Indonesia : Selamat Lebaran, Selamat Idul Fitri
Banjar : Salamat Bahari raya
Jawa : Sugeng Riyadin
Padang : Selamet Idul Fitri
Sunda : Wilujeng boboran siyam
Afghanistan : Kochnay Akhtar
Arab : Aid Mubarok
Bangladesh : Rojar Eid
Belanda : Eigendom Mubarak
Bosnia : Ramazanski Bajram
Bulgaria : Pritezhavani Mubarak
Chech : Vlastnictvi Mubarak
Cina : Guoyou Mubalake
Denmark : Ejet Mubarak
Finladia : Omistama Mubarakiin
Inggris : Happy Eid El Fitr
Israel : Bebe’lanat Mawba’rak
Itali : Proprieta Mubarak
Jepang : Chuuko Mubaraku
Jerman : Besitz Mubarak
Korea : Junggo mubarakeu
Kroasia : Vlasnistvu Mubarak
Kurdishtan : Cejna Remezanê
Malaysia : Salam Aidilfitri
Mesir : Ed Karim atau Eid Sahid
Nigeria : Sallah
Perancis : Fete de l’aid
Persia Iran : Eid-e-Sayed Fitr
Polandia : Wlasnosia Mubarak
Portugis : Mubarak propriedade
Rumania : Mubarak aflate in proprietatea
Rusia : Prinadlezhashchikh Mubarakj
Senegal : Korite
Spanyol : Mubarak, de propiedad
Swedia : Agda Mubarak
Turki : Ramazan Bayrami
Urdu India : Choti Eid
Yunani : Aneekoeen Moeemparak





sumber: wikimu.com


You Might Also Like

4 comments:

Fyda Noh said...

Macam syok je ni update status FB ucapan raya dalam pelbagai bahasa .. :)

SalbiahM said...

untuk kau, aku wish bahasa Melayu je..Selamat Hari Raya Aidilfitri

Fendi Rocka said...

SalbiahM, thank you,Omistama Mubarakiin!

kisah earty said...

Besitz Mubarak

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki