Auto Feed Blog

Bayaran Bulanan Tanpa Faedah

Thursday, September 24, 2015 Fendi Rocka 7 Comments

Di sebuah pasaraya seorang pemuda berjalan sambil mencari pintu keluar ke parking. Punyalah besar pasaraya tersebut hingga kalorinya terbakar sebanyak 50kal semata-mata nak cari jalan keluar sahaja. Kurang sedikit daripada 72 kalori yang terbakar ketika melakukan hubungan seks selama 15 minit bagi yang mempunyai berat badan 70 kg. 

Tiba-tiba pemuda disapa seorang penjual.

"Bang, nak tengok dulu, boleh bayar tunai atau bayar bulanan pun ada, tanpa faedah"

Pemuda tersebut berhenti seketika, bukan kerana tertarik dengan produk yang dipamerkan tapi kerana penat berjalan dan penjual menyorongkan kerusi. Setelah habis mendengar penjual tersebut 'menjual barang', pemuda yang penat berjalan tadi bertanya pula.

"Wauu..betul ke tanpa faedah ni?"

"Betul bang. Itulah kelebihannya. Beli tunai atau ansuran sama saja, tanpa faedah" balas penjual dengan bersemangat tatkala menyangka perangkapnya sudah mengena.

"Dah lah kena bayar bulan-bulan, pastu tak berfaedah, taknaklah"

Pemuda berjalan meninggalkan penjual dengan hati yang kelat dan humourless. Cegampang.

You Might Also Like

7 comments:

YB Shehan said...

Huhuhu

Mario said...

ok, tanpa faedah,,,ki3

Cegampang. Hahaha. Amboii :p

Amanda Suria said...

tanpa faedah bukan xde faedah..kefahaman tu yang mengelirukan...ye tak

Maisarah said...

cara yg bagus utk tinggalkan penjual tu..hahaha

bab bakar 72 kalori dlm 15 minit tu perlu ke..?
hahahahahaahaa.. :p

FR.. FR..

Fendi Rocka said...

DRAMATIC UNIQ, bergantunglah, kadang perlu, kadang harus, kadang wajib.

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki