Auto Feed Blog

Cuti Sekolah Kerana Jerebu

Tuesday, September 29, 2015 Fendi Rocka 6 Comments

Knock! Knock!

Yesss...

Bos kenapa kami tak diberi cuti, bukan kerajaan dah umum ke budak sekolah dapat cuti sebab jerebu?

Sini bukan sekolah kan, sini tempat bekerja.

Tapi sama je kan, kami bernafas pakai hidung jugak, bukan insang!

Memanglah.

So?

So...kamu tak perlulah ke sekolah.

Memang saya tak ke sekolah pun boss, kan saya kerja di sini.

Betul lah tu. Pandai!

Bagi lah cuti boss..pleaseeee..

Ok boleh je, cuma nanti gaji kamu saya beri pada orang lain lah.

Kenapa pulak camtu..

Kamu yang nak macam budak sekolah kan, budak sekolah mana ada terima gaji.

Alaaa!

Kipidap! Kipidap!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

You Might Also Like

6 comments:

irra yyan said...

dongibab! keje! keje! hahahaa

sabar...sabar

cinta said...

Budak skolah (termasuk cikgu) duduk dlm kelas yg pakai kipas siling dengan tingkap terbuka membawa angin segar sepoi-sepoi bahasa indon.

Org yg kerja ofis duk dlm bilik aircond dgn cawan kopi dan biskut mayat kat sebelah.

Harap maklum.

Fendi Rocka said...

Cinta, terima kasih kerana bijak

Akif Imtiyaz said...

Adoilaaa bijak nyer bos2 loning

Anonymous said...

di sekolah kebanyakan kelas dan pejabat atau bilik2 lain memang terbuka dan hanya mengharapkan kipas tak ada penghawa dingin mcm pejabat2 lain yang dah disediankan aircon. Sekolah pun tak ada peruntukan khas untuk bli aircond. Kalau yang ada aircond tu mungkin PIBG dia faham dgn keperluan sekolah. Tulah bila kerja sepanjang tahun duduk dalam aircond tu ingat2lah org lain yang tak ada aircond. Setakat cuti sehari dua takkan nak cemburu sedangkan ada yg kerja dlm aircond pg sampai ptg. Contohnya jerebu melanda selama 3 bulan walaupun bukan dlm keadaan tidak sihat, murid dan kakitangan sekolah yg tak ada aircond tetap sedut jerebu sepanjang tempoh itu berbanding org keje dalam aircond sahaja.

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki