Auto Feed Blog

Kisah Kanak-kanak dan dompetnya

Monday, November 16, 2015 Fendi Rocka 4 Comments


Aku ingat lagi masa aku sekolah rendah dulu nak beli beg dompet ni, bila tengok rakan sebaya semua dah pakai mana boleh tahan, Fila la...Puma la..Bilabong bagai..lalu aku pun kumpul duit belanja sekolah dengan entah duit mana-mana aku kumpul. 

Bila agak-agak dah cukup, aku dengan abang aku naik basikal, pergi pasar malam berunding dengan pakcik pasar mana tahu dapat kurang harga. Time tu nak beli pun pikir banyak kali sebab susah payah nak bagi cukup duit, sepanjang perjalanan pegang je duit takut kalau seposen cicir pun kang tak dapatlah beli ye tak.

Cuma yang menyayat hati, lepas dah beli beg dompet, duit pun dah habis lah ceritanya. Pastu usunglah ke sana-sini bawak beg dompet alien workshop ni haa yang takde duit. Tak lama lepas tu  baru aku sedar yang aku tak perlukan dompet. Dari kecik lagi dah jadi mangsa konsumerisme. Memetik kata Tyler Durden "We’re consumers. We are by-products of a lifestyle obsession"

You Might Also Like

4 comments:

cinta said...

Kecik2 dulu teringin dompet fila tp xpnah nak beli.
Dah besar ni teringin jgk dompet tp pikir2 poket kan ada. Baiklah duit tu spend utk myk keta n tol :p

hahaha.. RM10 masa tu besar nilainya...

Using beg duit, tapi kosong isinya... ^_^

Alongxp said...

owh... kita serupa, tapi bezanya saya jenis saya n menghargai barang, saya pakai sampai dah lusuh,pastu dah tak musim pakai wallet tu, barula saya tukar yg lain...

duit dalam wallet masa tu banyak.. tapi syiling la hahahaha

aRz MoHa said...

Dulu alien workshop ni femes

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki