Auto Feed Blog

Nota Belum Siap (Draf)

Friday, December 25, 2015 Fendi Rocka 4 Comments

Kalau kau biasa datang sini, mesti akan perasan yang bulan Desember adalah bulan yang tidak produktif aku sebagai blogger atau penulis nota. Bukan sahaja jumlah entri diupdate pada bulan ini adalah paling kurang bagi tahun 2015, malahan paling kurang membaca blog-blog lain dan memberi komen. Aku tak rajin nak bentangkan angka-angka bagi menyokong dakwaan aku tu, bukan ada yang peduli lagipun, cuma nak beritahu kat sini yang penurunan mendadak itu adalah berpunca dari kesibukan bekerja makan gaji. Okey, itu sangat klise. Delete.

Sebenarnya,aku ada menulis tentang beberapa perkara lain, tapi tak semua lepas untuk publish kat sini. Kebiaasaanya selepas aku tulis, hasilnya akan dihantar kepada editor untuk nilai boleh ke tak boleh nak publish, kemudian tunjukkan pula pada juru konsep sama ada kandungan tu menepati piawaian yang ditentukan atau dah tersasar, kalau dah dapat persetujuan barulah aku hantar kat penjaga nota untuk proses akhir tentukan perlu diarkibkan atau buang saja dalam kotak kenangan hiba aku. Birokrasi begini memang ambil masa lama, walaupun jurutulis, editor, juru konsep dan penjaga nota adalah orang yang sama, yakni aku sendiri. Hmm..terlalu rumit. Delete.


Meski aku kurang menulis sejak akhir-akhir ini, sebenarnya aku banyak mengambil gambar untuk mengabadikan peristiwa. Sebetulnya mengambil gambar bukanlah forte aku, (macam yang Ramli MS cakap nyanyi rap bukan Forte Siti Nordiana), tapi tak kisahlah asalkan nak rakam gambar tu kerja cepat, hanya perlu klik-klik je. Tapi (sepatutnya tak boleh 'tapi' dua kali berturut-turut bila menulis, tapi aku peduli apa) aku pun sedar yang gambar tak dapat menggambarkan perasaan dan fikiran aku sebagaimana tulisan dan nota-nota mampu lakukan. Apa yang aku boleh buat mungkin meransang hormon menulis dengan gambar-gambar yang sepatutnya. 

Oh rupanya Draft adalah Draf dalam bahasa melayu (tahu selepas aku google).

You Might Also Like

4 comments:

YB Shehan said...

Bebel pun siap 1 entry. Haha

cinta said...

Pekerjaan aku
yg tertulis secara rasmi
adalah
Drafter.
Dan keja aku adalah menghasilkan
'gambar'
Bukan tulisan.

"A picture is worth a thousand words"
psst.. ni ayat org malas buat karangan.
Eheh.

Ummul Azkee said...

Hurm...byk gk draf..huhu..kbai..jgn delete komen saya.. ,:p

Fendi Rocka said...


Cinta, gaya macam scriptwriter je ni

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki