Auto Feed Blog

Facebook/Instagram tidak menggambarkan kehidupan sebenar seseorang.

Wednesday, April 06, 2016 Fendi Rocka 4 Comments

Facebook/Instagram tidak menggambarkan kehidupan sebenar seseorang.


Apabila hendak menulis status, aku memilih perkataan yang aku rasakan tepat. Tapi belum tentu apa yang dipilih adalah paling tepat, mungkin aku terbawa-bawa dengan kecenderungan peribadi aku, mungkin aku prejudis dalam menyampaikan sesuatu mengikut kehendak aku. Boleh jadi jugak aku ada niat atau agenda tertentu. Soalnya, belum pasti status aku menerangkan tentang aku.

Apabila aku hendak post gambar, aku akan pilih gambar yang aku nak tunjukkan, dalam 10 gambar tu mungkin aku akan pilih 1 gambar paling okey dan semua orang dapat lihat, tapi sebenarnya ada lagi 9 gambar selekeh yang korang tak dapat lihat. Jadi tak patut juga kalau gambar-gambar dapat menceritakan kehidupan sebenar. Itu tak kira lagi gambar paling okeh tu pun dah siap diubahsuai.

Pokok pangkalnya, kehidupan sebenar yang kita rasakan benar pun sebenarnya fatamorgana, inikan pula facebook atau instagram yang dicipta oleh manusia tentulah bukan satu realiti yang sebenar. Malah, kebanyakkan yang cantik-cantik tu sebenarnya berbayar dan bertugas untuk menjual sesuatu brand.

Mungkinlah, mungkin disebalik facebook dan instagram terdapat inspirasi (memang suka benda-benda gitu), namun jika 'kesempurnaan atas talian' seakan jadi obsesi, ada eloknya juga rehat sekejap dari terlalu mendesak, supaya dapat alihkan fokus kepada perkara yang lebih bermakna dan lebih manusia.

Chill.

You Might Also Like

4 comments:

Kadang-kadang, rehat sebentar perlu untuk meredakan keadaan...

cinta said...

Itulah alam yg kita panggil

Alam maya.

Nur Fannun said...

fb & insta ni biasanya tmpt org suka berlakon dr tonjolkn diri yg sbnr..

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki