Pasca Raya 2016

Pasca Raya 2016


Orang zaman dulu kalau mengalami tempoh 'jiwa kacau', seminggu dua minggu tak nampak batang hidung beliau, kekadang sampai sebulan. Ada pulak taknak keluar rumah taknak bercakap dengan manusia, lagi teruk bercakap pulak dengan tenuk.

Berbeza dengan zaman sekarang, orang yang sedang jiwa kacau lebih banyak berinteraksi (meracau) dan mudah dilihat orang (post selfie sehari 5 kali). Walaupun pendekatannya berbeza, namun kedua-duanya bertujuan yang sama yakni mencari penawar kepada jiwa. 

Dan siapalah saya untuk menghakimi apa yang terbaik untuk semua, ada orang mungkin bersenam adalah penawar yang terbaik, ada jugak yang makan macam tiada esok, atau ada juga yang menjadikan aktiviti menangkap pokemon sebagai penawar jiwa lara, terpulanglah kepada kebijaksanaan masing-masing, cuma saya nak umumkan yang duit raya untuk budak-budak bagi tahun berakhir 2016 dah habis.

Jangan berharap sangat, jumpa lagi tahun depan. InsyaAllah.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

  1. hahahaha...tak sempat laa Sha nak mintak duit raya ni ^_^

    ReplyDelete
  2. boleh je nak mintak..tapi takde dah lah.

    ReplyDelete