Auto Feed Blog

Hujan Turun

Sunday, September 04, 2016 Fendi Rocka 3 Comments

Banyak dah lagu ditulis ketika hujan, 
puisi juga,
hujan ni macam membuka hijab idea,
jodoh juga banyak bertemu ketika hujan, dan juga kematian ketika hujan,
sesungguhnya hujan ni banyak simboliknya dengan jiwa manusia,
lebih-lebih lagi hujan lebat mencurah
bagaikan tiada henti, 
kau lah lagu ku, kau irama terindah, 
tak lagi ku dengari....eh tu lagu sedih.

Yang lebih sedih, betul ke Rasullulah pernah berada dalam kedukaan yang amat ketika hujan, bila ditanya sebabnya, beliau berkata kerana teringat begitulah kekdahnya manusia jatuh dari Siratul Mustaqim, seperti hujan yang turun. Patutlah doa ketika hujan ni mustajab kan.

hujan

You Might Also Like

3 comments:

Maman Reen said...

Reen ni kalau hujan, ingat waktu tidur je. Ahaks! Reen follow blog awak ya... ;)

cinta said...

Amik lah kesempatan duk msia yg byk hujan ni. Doa byk2 utk semua org.

sedih... :'(


...

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki