Kisah Lelaki Curang



Ni cerita tentang seorang lelaki curang, berlaku ketika aku tengah beratur di kaunter kedai serbaneka Depan aku ada dua orang gadis tengah buat pembayaran sambil potpetpotpet. Pekerja kaunter tu tenang je tekan-tekan mesin dan ambil bayaran sambil dua orang gadis tadi potpet kemudian ambil barang dan blah sambil potpet.

Lepas dua gadis potpet blah maka giliran aku lah seterusnya, aku nampak pekerja kaunter tu pegang duit kat tangan dia sambil memandang sahaja dua gadis potpet blah. Dia letakkan duit tu kat tepi pastu dia amik barang aku untuk scan. Dalam beberapa saat lepas tu gadis potpet tadi datang balik kata lupa amik baki, terus pekerja kaunter tu bagi duit yang dia pegang tadi.

Soalnya, pekerja kaunter tu dengan sengaja tak panggil perempuan potpet tadi tu. Nak lebih terperinci lagi, semasa gadis potpet blah , pekerja kaunter dah pegang duit baki, tapi bila gadis potpet sibuk berpotpet dan berlalu pergi ..pekerja kaunter terus sailang duit baki letak tepi, tak hulur atau panggil langsung. Inilah namanya curang dalam pekerjaan. 
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

  1. Moral of the story

    Jgn asyik nk potpetpotpet kat kaunter bayaran.

    ReplyDelete
  2. Tahniah. Walaupun asyik berpot pet tapi masih ingat duit baki. Bagus.

    ReplyDelete