Auto Feed Blog

Remaja Kita Tinggalkan

Wednesday, October 26, 2016 Fendi Rocka 4 Comments

Di usia ini, tiada apa sangat yang boleh dibanggakan, cukup sekadar ada jiwa yang sejahtera, untuk terus bertahan dan berlawan.

4 comments:

Sambungan Dari Entri Yang Lepas

Tuesday, October 11, 2016 Fendi Rocka 5 Comments




5 comments:

Kecewa, Patah Hati, Hampa dan Frust

Wednesday, October 05, 2016 Fendi Rocka 5 Comments





Kalau menggulung kuih sagu,
     Jangan lupa menaruh inti;
Orang termenung menupang dagu,
     Itulah tanda kecewa di hati.


Aku mahu menulis tentang kecewa. Sebagai mukadimah, puisi di atas adalah satu contoh puisi yang berkisar tentang kecewa. Boleh saja aku nyanyikan lagu kecewa pada semua, tapi pasti kalian akan kecewa kerana tidak dapat mendengarnya di sini. 

Kecewa, atau kata lainnya hampa, patah hati atau frust.

Banyak hal yang boleh mengundang kekecewaan, kalau aku tuliskan satu persatu di sini, hingga Donald Trump jadi presiden pun belum tentu tamat. Bahkan, Donald Trump menjadi presiden Amerika pun terpaksa ditambah pula ke dalam senarai, kerana hal itu turut akan menjadi satu lagi kekecewaan buat sesetengah orang.

Maka, aku pendekkan sajalah ceritera aku di malam yang kelam ini. Aku sebenarnya menyimpan satu kekecewaan sejak beberapa hari lepas. Hal itu terjadi kalau tak silap ketika aku sedang bermain FIFA2017 bersama teman. Sedang elok aku menggelecek bola, aku tanyakan pada kawan aku, yang manakah lebih berat, 1 tan besi, atau 1 tan kapas.


Dia jawab, 1 tan besi. 

Kecewa aku, kecewa.

5 comments:

Supermodel

Google+ Followers

Pautan

Nota Kaki

Nota Kaki