Miaw

Meowwww..miaw miaw miaww miooo...miawwwww.meow meow meoww. Miaw miaw, mooowe, meow.nyiauuu nyiauu nhyioou...miong maww meow.Miaw miaw, mooowe, meow.nyiauuu nyiauu nhyioou...miong maww meow.Meowwww..miaw miaw miaww miooo...miawwwww.meow meow meoww.


Setiap dari kita, pasti pernah di suatu ketika, merasakan diri boleh berbahasa kucing, dengan kucing.

Contohnya aku, aku memang boleh berbahasa kucing. Aku pernah tegur kucing yang mundar mandir, aku cakap kat dia "Miaww miaww", maksudnya kau nak pergi mana. Kemudian dia jawab bersahaja "Miaw" maknanya makan. Aku tanya lagi, kali ini dengan lebih nyaring "Ngiyauuu ngiyauu meyaw" yang membawa maksud kau ni asik makan je kerjanya kan?

Pastu dia terus blah.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

5 comments:

  1. Aku pernah bercakap dgn baby guna bahasa meow. Lps beberapa saat baru tersedar itu ank org bkn ank kucin

    ReplyDelete
  2. Memang best kalau ada kucing.. lagi best kalau bercakap dengan kucing.. boleh buat hilang stress

    ReplyDelete
  3. hahahahahaa..!!
    kurang assam betul cerita ni.. hampir aku percaya meow tu faham soalan kau.. kahhh.. kahhh..! :p

    ...

    ReplyDelete
  4. meowww meoww meowwwww

    maksudnya FR dah makan?

    ReplyDelete
  5. hehe kan.. kalau kita terjumpa kucing. mesti kita akan ckp mcm tuu :)

    ReplyDelete