Moneyfesto

Nak dekat pilihanraya ni, aku dengar-dengar parti sana-sini dok campak duit kat masyarakat. Dah macam bagi merpati makan.

Ada yang campak bawah.
Ada yang lambung atas
Tepi.
Kiri.
Kanan.
Belakang.
Leret.
Bergolek.
dan sebagainya.

Meriah, cukup meriah.
Tapi yang aku konfius tak boleh blah, apesal dalam banyak-banyak tu, yang bergolek yang meleret, satu pun tak kena kat aku. Kenapa dan bagaimana boleh tak kena.


**
Manifesto : A manifesto is a published verbal declaration of the intentions, motives, or views of the issuer, be it an individual, group, political party or government. 

Moneyfesto : Pesta Wang, non-verbal declaration of the intentions, motives, or views of the issueer, be it an individual, group, political party or government.




Previous PostOlder Post Home

3 comments:

  1. alahai kesiannya.. jgn riso mama pun xde kena plak

    ReplyDelete
  2. mungkin kamu juga perlu bergolek-golek selepas ni baru duit bergolek-golek tu sampai.. cuba lah...! :p

    ...

    ReplyDelete
  3. Waktu nak dekat pilihanraya lah waktu yang paling meluat. Semua orang-orang politik jadi keji .. yek .. .. tapi yg bestnya, jalan kat kampung mesti baru lagi. Halus dan gebu je ..

    ReplyDelete