Dont Forget to Play

Boleh dikatakan kat pejabat aku tak seperti diri aku di ruang bukan pejabat, mungkin sesekali tu terjadi juga diri aku yang bukan pejabat di pejabat itupun masa bos tak ada, di pejabat aku agak serius meskipun adakala muka saja serius namun di laman fikiran aku sedang bermain gelongsur dan jongkang-jongket.

Dalam sedang serius, aku agak terhibur jugak mendengar team lain yang berdekatan bukan main gelak dan riang ketawa. Kedengaran merdeka tawanya, aku dapat bayangkan betapa berat juga kerjanya pasti bila pulang dia rasa gembira dan penatnya berbaloi.  Aku cuba ikut rentak gelaknya, ha ha ha aku cuba, tak terasa langsung kebahagiaannya, aku cuba lagi kah kah, tak dapat juga meminjam ilham kebahagiaan mereka di ruang kerja. Aku berhenti di situ sahaja dan teruskan sahaja kerja-kerja aku.

Minggu lepas aku pergi Penang bersama rakan seperjuangan ditemani juga oleh teman berkelahi. Orang bandar panggil benda yang aku buat ni short vacay. Kali ni aku tak naik kereta sendiri tapi menggunakan pengangkutan awam. Aku puas hati jugak trip ni walaupun hujan turun tak tentu masa. Trip atau percutian yang aku suka biasanya ada aktiviti fizikal sikit, lasak tak lasak tu belakang cerita janji ada sukan-sukan sikit, kat Penang tu memang banyak bergerak dari satu check point ke check point seterusnya menggunakan kudrat badan tenaga sendiri.

Di samping dapat bergaul dengan masyarakat sekeliling, berjalan kaki juga memberikan persepsi dan pengalaman yang berbeza berbanding berkereta sana sini. Sama jugaklah,  kalau nak kenal seseorang berbeza kenal melalui wechat dengan kenal secara berjabat dan bersalaman.Atau berkelahi juga kadang membuat kita lebih mengenali.



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment