Tutup Pintu

Orang selalu suruh tutup pintu dan tingkap bila sudah masuk maghrib. Aku takde masalah pasal tu, cuma bila disuruh tutup tu orang akan cakap tujuaannya supaya setan tak masuk.

"Tutup pintu dengan tingkap tu, dah maghrib kang setan masuk".

Benda ni aku dah dengar sejak abad-abad yang lalu. Tapi bukan ke kalau setan tu nak masuk memang dia akan masuk jugak, setan bukan macam manusia nak masuk ikut pintu, bukan macam kucing nak masuk ikut tingkap, setan ni badan manusia pun dia boleh masuk, kan?

Kau rasa?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment: