BERLOPAK


Otak aku bukan mampan sangat nak amik tahu rencam masalah dunia manusia. Kadang benda tak masalah pun jadi masalah kalau dilayan. Aku pun selective jugak dalam hal ni, aku kena kawal trafik emosi yang lalu-lintas di benak, bila ada yang bergesel terkemek pulak.  So aku kena berpada-pada dan tidak membiar jalan sesak / jalan berlopak , atau lebih teruk lagi trafik lintang-pukang.

Memori telefon bimbit aku tak berapa nak larat untuk menampung beratnya input-input yang masuk. Kebanyakkannya adalah foto. Ada foto yang aku terpaksa padam, contohnya benda-benda rawak yang aku snap untuk tujuan yang kurang jelas. Aku memilih-milih jugak mana yang aku rasa perlu simpan lebih lanjut dan mana yang terpaksa dilepaskan segera. Jika timbul keraguaan, aku akan post je kat sini sebelum dilepaskan, tanpa mengambil kira sama ada foto tersebut  bertepatan dengan entri ataupun tidak, sebagai sisipan peribadi untuk masa depan. 

Sebenarnya banyak gambar makanan, itu dapat mengingatkan aku, bahawa meski dengan segala cobaan, aku masih menyuap mulut dengan makanan. Syukur.






Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

  1. Justeru di blog Inilah salah satu cara simpan apa yang boleh dilihat kembali nantinya. InshaAllah.

    ReplyDelete