Introvert Menyelamatkan Dunia

Introvert Menyelamatkan Dunia

Aku melihat diri aku sebagai seorang yang realistik secara puratanya. Mungkin ada kalanya agak pessimis, ada masanya lebih optimis, tapi tambah tolak tarik bahagi darab = realistik.

Untuk menjadi terlalu positif agak memualkan jugak, dos positif perlu ada juga pada level yang optimum, kalau berlebihan babi pun boleh terbang. Selalunya yang sentiasa positif ni adalah orang yang nak sesuatu, dia punya senyum dan susunan ayat dah boleh bukak kebun sebab penuh dengan bunga-bunga wangi. Pandemik yang melanda sekarang pun membuktikan tak semua perkara kita perlu positif. Kalau patut negatif, kita kena negatif.

Nak jadi negatif pun biar berpada, kena juga negatif kalau dah bosan bawak watak komedi romantik kan, kalau tak gelap kelam takkan boleh nampak pentingnya cahaya, cuma kalau nak jadi negatif yang tak tentu hala memang senang. Kalau orang cadangkan A, kita cakap B. Kalau orang cadangkan B, kita cakap A, gitu. Ini jenis negatif yang tak menyumbang tapi lebih kepada berbunyi sumbang. 

Yang penting sekarang..Duduk di rumah (jika tiada keperluan mendesak). Jadilah Introvert dan selamatkan dunia.




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment